KLÄD- OCH JULLOPPIS
12 – 27 OKTOBER
Våra öppettider kommer att vara
Lördag & söndag 11:00-16:00
Måndag till fredag 14:00-19:00
Vill du vara med och sälja?
Du behöver vara medlem i föreningen, vilket kostar 100kr och så här gör jag för att bli medlem.
Det kostar 100kr för att vara med på kläd- och julloppisen och föreningen tar en provision på 15% på det du säljer.
Du behöver hjälpa till och jobba minst 1 dag för att få lämna in kläder och julsaker. När du lämnar in sakerna så är det bra om du passar på att fylla i arbetsschemat, eller ring Lena Z för att boka in dig.
Om du inte hjälper till att jobba kommer föreningen dra 50% i provision.
Det är inlämning lördag 5 oktober och söndag 6 oktober mellan kl. 11:00 – 16:00 eller vid överenskommelse under 7-9 oktober.
Hämtning av saker/kläder sker mellan:
Måndag 28 oktober kl. 11:00-18:00
Tisdag 29 oktober kl. 11:00-18:00
Onsdag 30 oktober kl. 11:00-18:00
eller vid överenskommelse.
Det går inte att skänka några varor till föreningen denna gång!
Ni MÅSTE hämta era saker/kläder senast den onsdag 30 oktober då vi har andra aktiviteter som vi måste förbereda inför!
Anmäl dig till Lena Z på 070-835 55 15 eller lenazettersten@gmail.com och betala in din avgift till föreningen på bg. 5362-8079 senast den 3 oktober och märk din betalning med ditt medlemsnummer och namn.
Vid INLÄMNING av varor för försäljning
- Glöm inte att fylla i lappen med Ditt kontonummer i samband med att du lämnar in dina saker
- All inlämning sker på egen risk, d.v.s. ingen ersättning utbetalas om något försvinner/stjäls/går sönder eller förstörs i en brand. Därför är det bra om du ser över din försäkring. Allt som lämnas in ska vara helt och rent. Om en vara är skadad och priset anpassats så ange det på prislappen. Varor som skadas så att de inte kan säljas förbehåller sig föreningen rätten att kassera och se till att det lämnas för återvinning.
- Du ansvarar själv för att Dina varor är väl uppmärkta. Märkningen ska vara tydlig och väl synlig, varan ska vara märkt med ert nummer först och sedan priset. Använd gärna plasttejp så det sitter bra. Varje vara ska märkas styckevis. Det är bättre att alla varor är märkta! Omärkta varor tillfaller föreningen oavsett varans värde.
- Du måste själv packa upp och lägga dina varor på de avdelningar/sektioner som föreningen anvisar!
- Ni får själva komma och plocka ner era kvarvarande varor efter att loppisen har stängt.
- Om Du inte hjälper till att jobba den obligatoriska dagen/dagarna tar föreningen ut en provision på 50%
Föreningen har en grupp på Facebook som alla betalande medlemmar kan vara med i, där lägger vi ibland ut saker från loppisen som har tappat sin prismärkning, om vi behöver arbetskraft eller om det är något annat som vi vill informera medlemmarna om. Den heter ”Brickas medlemmar” och hittar du här https://www.facebook.com/groups/1907501409287779/
Vill du har information ang. våran loppisverksamhet? Titta in sidan Nyheter och vidare till medlemsinformation. Här hittar du medlemsinformationen