Till Riksförbundet
Gå till distrikt
Bakgrundsbild

Loppis 2022

NU ÄR DET SNART DAX FÖR LOPPIS!

 

Medlemsavgiften 2022 är 50:-/pers. resp. 100:-/fam. För de som vill sälja varor på vår loppis tillkommer en särskild loppisavgift på 250 kr. Avgifterna ska vara bokförda på föreningens konto senast 25 maj 2022 via bg 5362–8079, märk Er betalning med Ert medlemsnummer och namn. Vid frågor kontakta Lena Zettersten 070-835 55 15.

Föreningen tar en provision på det du säljer. Provisionen är 35 % om man väljer att inte arbeta under loppisperioden.
Om du skriver upp dig och arbetar:
5 dagar bestäms provisionen till 20%
10 dagar bestäms provisionen till 10%

Arbetstiderna är om man arbetar i köket 9:00-16:00 och om du arbetar på loppisen så är arbetstiden 10:00-17:00.

Är man två eller fler ur samma familj som arbetar samma dag får man bara tillgodoräkna två dagar förutsatt att man betalat familjeavgift och man måste vara 16 år.
För att få sitta i kassan och hantera pengar måste man vara fyllda 18 år.
Hjälper du till vid arbetsdagarna så får du tillgodoräkna en arbetad dag.

INLÄMNING av varor för försäljning

  • Inlämning av varor inför öppningen kommer att ske 28–29 maj mellan kl. 11:00-16:00. Ingen försäljning kommer att ske före öppningsdagen 4 juni kl. 11:00
    Du kan även lämna in varor under loppisens ordinarie öppettider.
  • Glöm inte att lämna in den gula lappen med ditt kontonummer i samband med att du lämnar in varorna till försäljning.
  • Varor som skadas så att de inte kan säljas förbehåller sig föreningen rätten att kassera och se till att de lämnas för återvinning.
  • All inlämning sker på egen risk, d.v.s. ingen ersättning utbetalas om något försvinner/stjäls eller går sönder. Allt som lämnas in ska vara helt och rent.

Om en vara är skadad och priset anpassats så ange det på prislappen.

  • Vi tar bara emot små möbler i mån av plats i annexet. Att den är liten innebär att en vuxen person kan själv bära möbeln när den är ihopsatt.
  • Du ansvarar själv för att Dina varor är väl uppmärkta. Märkningen ska vara tydlig och väl synlig, varan ska vara märkt med ert nummer först och sedan priset. Använd gärna plasttejp så det sitter bra.
  • Varje vara ska märkas styckevis. Det är bättre att alla varor är märkta. Omärkta varor tillfaller föreningen oavsett varans värde.
  • Vi tar inte emot julsaker, kläder, skor, tomma tavelramar, uppstoppade djur, kemikalier eller äldre elektronik.
  • Du måste själv packa upp och lägga dina varor på de avdelningar/sektioner som föreningen anvisar!

 

UTLÄMNING av det som inte sålts och utbetalning av pengar

  • När vi stänger för säsongen så upphör all försäljning.
  • Ni får själva komma och plocka ner era kvarvarande varor efter att loppisen har stängt. Vill ni skänka varor så får ni själva plocka ihop och köra i väg till välgörande organisation.
  • Varor som inte hämtas kommer föreningen ta ut en sophanteringsavgift, som kommunen tar av företag och föreningar.
  • Utbetalning sker först efter att alla varor är avhämtade.

ÖVRIGT

Man kan även välja att sälja utanför bygdegården, s.k. bakluckeloppis. Avgift 50 kr/dag för icke medlem, annars utan avgift.
Det finns några få bord som man kan få hyra för 50kr/dag, men ta gärna med eget bord för att vara på den säkra sidan!

 

 

 

 

Här hittar ni våra planerade aktiviteter

 

 

GDPR

Så här hanterar vi personuppgifter i Bjuråkers Bygdegårdsförening:

Vi hanterar personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR.

Det är styrelsen för Bjuråkers Bygdegårdsförening som är ansvarig för all behandling av personuppgifter inom vår verksamhet. Lagringen av uppgifter sker på ett säkert sätt (tekniskt och organisatoriskt) och åtkomsten är begränsad till ett litet antal personer i styrelsen.

De personuppgifter vi samlar in används för att hantera ditt medlemskap och i förkommande fall betala ut lön/reseersättning. I samband med loppis sparar vi även uppgifter för att kunna registrera din försäljning och ombesörja utbetalning av din förtjänst.

Vi registrerar enbart de uppgifter vi behöver för ändamålet och det är uppgifter som du själv lämnar till oss. Vi lämnar inte ut några av dessa uppgifter till tredje part.

Dessa uppgifter sparar vi för att kunna hantera ditt medlemskap:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Personnummer (12 siffror) enbart vid utbetalning av lön eller reseersättning
  • Inbetalning av medlemsavgift

 

Dessa uppgifter sparar vi för att kunna administrera din loppisförsäljning:

  • Inbetalning av loppisavgift
  • Loppisförsäljning i form av antal artiklar och pris registrerade på ditt medlemsnummer
  • Bankkontonummer som din försäljning betalas ut till

 

De personuppgifter som vi behöver för att hantera ditt medlemskap sparas så länge du är medlem i föreningen. Senast ett år efter att du avslutat ditt medlemskap är uppgifterna borttagna.

Uppgifterna vi använder för att administrera din loppisförsäljning (försäljning och utbetalning) sparas i vår bokföring. Sådana uppgifter sparar vi under sju år i enlighet med bokföringslagens bestämmelser.

Du har rätt att ta del av de uppgifter vi har lagrade om dig och du kan begära rättelse om något är fel.

Ytterligare information om dataskyddsförordningen och personuppgiftsbehandling finns på Datainspektionens hemsida: www.datainspektionen.se

 

 

 

 

Information om cookies

Bygdegårdarna och dess undersidor använder ibland cookies för att underlätta ditt besök på vår hemsida. Om du inte vill att vi lagrar cookies på datorn kan du stänga av detta i inställningarna för din webbläsare. Du kan läsa mer på minacookies.se