LOPPIS 2025
ÖPPET: 14 JUNI–10 AUGUSTI MELLAN KL. 11:00-16:00
Medlemsavgiften för 2025 är 100 kr/person, varje enskild person kan bara ha ett nummer.
Loppisavgiften för 2025 höjs till 300 kr
Medlemsavgiften för 2025 ska vara föreningen tillhanda 10 dagar innan årsmötet för att kunna ha rösträtt på årsmötet. Loppisavgiften för 2025 ska vara föreningen tillhanda senast 30 maj 2025
Samtliga avgifter ska betalas till föreningens bg 5362–8079.
Föreningen avser att erbjuda Maude Martinelle en tjänst på 100%. Om hon tackar nej så kommer tjänsten att annonseras ut via arbetsförmedlingen.
Vi kommer även att ansöka om att få skolungdomar under samtliga tre perioder.
Om ekonomin tillåter kan föreningen komma att anställa en eller kanske två ungdomar utöver dom vi får via kommunen. Vi vet ju inte om vi får några ungdomar eller hur många vi får via kommunen.
Föreningens krav om du vill lämna in varor till försäljning
Alla som lämnar in till försäljning ska jobba minst 2 dagar. Om man själv inte kan eller vill arbeta kan man be någon annan att arbeta åt dig, förutsatt att personen är över 16 år.
Det behöver inte vara en familjemedlem.
Vi vill att alla ska fylla i sina två obligatoriska dagar i god tid, helst innan inlämningsdagarna.
Du får tillgodoräkna arbetsdagarna (då vi ställer i ordning inför loppis och plockar undan efter loppis) i provisionen.
I år tar föreningen ut en provision på 34% och en nedsättning av provisionen med 2% för varje dag man arbetar. Man kan arbeta sig ner till 14% vilket är totalt 10 dagar.
Om man inte vill hjälpa till att arbeta så kan man lämna in sina saker till försäljning med en provision på 50% och det behöver meddelas senast vid inlämning. (Vi vill inte ringa och tjata på att ni ska komma och jobba och därför behöver vi veta om ni väljer att lämna in till 50% eller inte)
Arbetstiderna när man jobbar i köket/serveringen är kl. 9:00 – 16:00.
Öppettiderna för köket kl. 11:00 – 15:00
Öppettider för serveringen 11:00 – 15:30 (för att personalen i kök och serveringen ska kunna göra klart sitt arbete innan loppisen stänger. Disk som blir kvar efter ev. gäster tas omhand dagen efter).
Arbetstiderna när man jobbar på loppisen är kl. 10:00 – 17:00
Öppettiderna för loppisen är kl. 11:00 – 16:00
Alla som jobbar ute i annexet MÅSTE kunna hantera kassan (datorn).
Vi ska skapa klarare och tydligare arbetsschema och arbetsfördelningar med bra arbetsbeskrivningar. Alla ska veta vad vi förväntar oss att de ska göra under dagen.
Vi ska planera för introdagar och kommer även att skapa en köksgrupp som ska bestå av medlemmar som är van att arbeta i kök och vill vara med och utforma föreningens verksamhet och även se till att det finns erfaren personal på plats alla dagar. Är du intresserad av att vara med i köksgruppen, anmäl dig till Ingemar Hammar.
Man får inte ställa ut eller plocka med sina egna saker under arbetstid utan det skall göras innan arbetsdagen börjar.
Om man inte orkar att jobba en hel dag kan man få jobba halvdag. Om du vill jobba halvdag ska det planeras i förväg! Du måste alltså skriva upp dig i god tid, alternativt prata med den som är ansvarig så att det finns med i planeringen. Jobbar man halvdag så måste man räkna med att man måste jobba fler dagar. 4 halvdagar = 2 jobbdagar som ger 4%.
För att få sitta i kassan och hantera pengar måste man vara fyllda 18 år.
När man jobbar får man äta för 150 kr (kan komma att ändras) under dagen och man kan inte spara pengarna till ett annat tillfälle. Kaffe, te och saft är gratis under dagen då man jobbar.
Jobbar du halv dag får du äta för 75 kr.
Den färgade lappen med ditt kontonummer måste du lämna in varje år. Det är ett underlag till kassören och bokföringen.
Introdagar för att lära sig kassan:
11 juni mellan kl. 15:00-17:00 samt kl.18:00-20:00
12 juni mellan kl. 15:00-17:00 samt kl.18:00-20:00
Arbetsdagar före loppis:
24–25 maj mellan kl. 9:00 – 17:00, vi bjuder på enkel frukost, lunch, fika och ev. middag. Anmälan krävs och det kommer vara max 16 personer.
Inlämning:
6 – 7 – 8 juni mellan kl. 11:00-16:00 om man inte hinner lämna in sina saker under dessa tre dagar så går det bra att komma och lämna in saker när loppisen är öppen.
Öppningsdagen:
Alla som vill arbeta under öppningsdagen skall anmäla sig till den som är loppisansvarig,
max 15 personer.
Hopplockning:
11 – 17 augusti, mellan kl. 11:00-16:00 och det som inte har hämtats senast 17 augusti tillfaller föreningen.
Arbetsdag efter loppis:
23 – 24 augusti mellan kl. 9:00 – 17:00, vi bjuder på enkel frukost, lunch, fika och ev. middag. Anmälan krävs och det kommer vara max 16 personer.
Föreningen har en grupp på Facebook som alla betalande medlemmar kan vara med i, där lägger vi ibland ut saker från loppisen som har tappat sin prismärkning, om vi behöver arbetskraft eller om det är något annat som vi vill informera medlemmarna om. Den heter ”Brickas medlemmar” och hittar du här https://www.facebook.com/groups/1907501409287779/
Vill du har information ang. våran loppisverksamhet? Titta in sidan Nyheter och vidare till medlemsinformation. Här hittar du medlemsinformationen